اگر گربه شما توسط زنبور گزیده شود به‌احتمال زیاد صورت یا پنجه او بیشتر دچار تورم خواهد شد. این مکان‌ها رایج‌ترین قسمت‌ها برای گزیده شدن در گربه‌ها است. گربه هم مانند انسان‌ها دچار درد موضعی می‌شوند. پس از گزیدگی ناحیه گزیده شده در اثر نیش تحریک شده و بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود.

برخی از گربه‌ها به سمی که توسط نیش در بدن آن‌ها پخش می‌شود حساسیت دارند. در این حالت شاهد واکنش از سمت او خواهید بود. در این شرایط باید او را نزد دامپزشک ببرید. اگر گربه در چند نوبت و چند ناحیه توسط زنبور نیش بخورد یا گلو و دهان او گزیده شود برای مشاوره سریع با دامپزشک تماس بگیرید.

نشانه‌های گزیده شدن گربه توسط زنبور

صدای زوزه

میو میو کردن بیش از حد

تورم در ناحیه خاص. البته شناسایی تورم در گربه‌های با موی بلند دشوار است.

گربه‌ها هنگامی‌که دچار درد می‌شوند بسیار پنهان می‌شوند. برای این منظور شما باید در رفتارهای گربه دقیق شوید. به علائم حساسیت در گربه دقت کنید. معمولاً علائم حساسیت به‌صورت ناگهانی بروز می‌کند. از همین رو باید سریعاً هم درمان شود.

علائم حساسیت به نیش زنبور

ضعف

استفراغ

تنفس سخت

تورم بیش از حد

کم‌رنگ شدن لثه‌ها

اسهال

پس از گزیدگی گربه چه باید کرد؟

باید با یک کارت عابربانک یا چیزی شبیه به آن نیش را به‌سرعت و با حفظ خونسردی از بدن خارج کنید. بهتر است قسمتی از پوست را خراش داده و نیش را خارج کنید. از فشار دادن نیش خودداری کنید. زیرا ممکن است نیش در بدن آزاد شده و بیشتر تحریک شود.

سپس حوله یا پارچه تمیزی بردارید و آن را در زیر آب سرد قرار دهید. پارچه را بر روی محل نیش بپیچید یا نگه دارید. برای تسکین درد می‌توانید از کمپرس یخ نیز استفاده نمایید. اما مراقب باشید سرمای بیش از حد به بدن گربه وارد نکنید. تغییر دمای ناگهانی باعث شوکه شدن گربه خواهد شد. اگر از گربه در سال‌های اولیه به‌خوبی مراقبت شود در چند ساعت اول شاهد تغییر حال او و بهبودی نسبی او خواهید بود.

از آنتی‌هیستامین بدون نسخه استفاده نکنید. دارو باید مناسب و بر اساس اندازه و وزن گربه باشد.

برچسب ها گربه زنبور
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.
مسافرت با گربه‌ها
برای اینکه گربه شما سفری آرام و بدون استرس داشته باشد قبل از سفر به دامپزشک مراجعه کنید. از چه نوع حاملی برای مسافرت می‌توان استفاده ...