آیا گریه‌ی گربه، نشان از احساسات او است؟

سیستم عصبی حیوانات، طوری طراحی شده که وقتی دچار احساسات می‌شوند، گریه می‌کنند.

گربه نیز وقتی احساساتی می‌شود گریه می‌کند. ممکن است تا به حال گریه گربه خود را ندیده باشید، اما این توانایی در گربه‌ها وجود دارد که آن‌ها نیز مانند سگ‌ها گریه کنند.

حیوانات، زبانی برای بیان ناراحتی خود ندارند. صاحبان آن‌ها باید حالت رفتاری حیوان را بشناسند و بتوانند به حیوان خود کمک کنند.‌

چرا گربه‌ها گریه می‌کنند؟

  • گربه‌ها هم مانند انسان‌ها دچار دلتنگی می‌شوند. او دلتنگ صاحبش و یا یکی از اعضای خانواده می‌شود. در این‌ حالت چهره آن‌ها در هم رفته و شروع به گریه کردن می‌کنند.
  • ممکن است صاحب گربه مدتی از او دور باشد. وابستگی حیوان سبب می‌شود که از دلتنگی گریه کند.
  • یکی از مهمترین دلایل گریه کردن گربه‌ها از دست دادن اسباب بازی یا شی مورد علاقه‌شان می‌باشد. گربه‌ها بسیار بازیگوش هستند و علاقه شدیدی به اسباب بازی خود دارند.
  • ضربه خوردن چشم، یکی دیگر از دلایلی است که موجب می‌شود اشک از چشمان گربه جاری شود.
  • گربه‌ها وقتی غذا‌ی مورد علاقه خود را می‌خواهند با صدای بلند میو میو می‌کنند که این نوع رفتار، گریه محسوب می‌شود.

در برخی موارد ممکن است تصور کنید که گربه شما برای غذا بلند صدا می‌کند‌ در صورتی که اینطور نیست. هدف او جلب توجه و محبت صاحبش است. او می‌خواهد شما با او بازی کنید یا او را نوازش کنید.

آیا گربه‌ها صاحب خود را دوست دارند؟

طی آزمایشی چندین گربه را در مکانی به ترتیب محبوس کردند. بعد از مدتی از صاحب هریک خواستند که وارد اتاق شود. ۶۰ درصد از گربه‌ها بلافاصله پس از ورود صاحبشان به سمت او رفتند که این نشان می‌دهد گربه‌ها نیز صاحبان خود را می‌شناسند و آن‌ها را دوست دارند.

گریه زیاد گربه نشان از چیست؟

اگر گربه شما مرتب گریه می کند، باید به دامپزشک مراجعه کنید تا دلیل این گریه دائمی را متوجه شوید. شاید به خاطر گرد و خاک، آلرژی، عفونت ویروسی یا آسیب دیدگی چشم باشد. اشک در این حالت یک رفلکس محافظ است که از سطح چشم محافظت می‌کند.

اگر این علائم را در چشم گربه خود مشاهده کردید به دامپزشک مراجعه کنید.

1. وجود ترشحات چرکی در چشم گربه

2. مالش دادن چشمش با پنجه‌هایش

3.   سعی در برداشتن یک جسم خارجی 

4. وجود خون یا مایعاتی در چشم گربه

5. عطسه، تب و آبریزش چشم

خودتان در خانه گربه را درمان نکنید. پیشنهاد می‌کنیم علائم را جدی بگیرید، با دامپزشک مشورت کنید و برای درمان راهنمایی بگیرید.

برچسب ها
نوشته های مرتبط