در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت.

۱-از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. گربه‌هایی که رنگ خز بدنشان روشن‌تر است بیشتر در معرض آفتاب‌سوختگی قرار می‌گیرند. خز تاحدی از پوست گربه محافظت می‌کند. اما می‌توانید برای محافظت بیشتر از کرم‌های ضدآفتاب مخصوص حیوانات استفاده کنید. انتهای بینی و نوک گوش نقاط آسیب‌پذیر در برابر آفتاب هستند.

کرم ضدآفتاب مخصوص حیوانات باید از دی‌اکسید تیتانیوم ساخته شده و عاری از هرگونه ماده حاوی روی باشد. اگر مطمئن نیستید چه کرمی برای حیوان شما مناسب است با دامپزشک مشورت کنید.

۲-سایه ایجاد کنید. اگر قرار است حیوان شما در محیط بیرون قرار گیرد باید مکان‌های سایه‌دار برای محافظت از او در برابر آفتاب ایجاد نمایید.

۳-گربه را مرطوب نگه دارید. در طول روز و ساعات گرمی هوا گربه را مرطوب کنید. فراموش نکنید همیشه آب خنک و تازه همراه داشته باشید.

۴-در سالن دما را خنک نگه دارید. یک فن می‌تواند معجزه کند. قاب‌های توری که بر روی پنجره و درها قرار می‌گیرد می‌تواند روش خوبی برای تهویه بدون نگرانی فرار کردن گربه باشد.

۵-در روزهای گرم گربه فعال سریع تشنه شده و خسته می‌شود. برای داشتن گربه‌ای سرحال و با نشاط تکه یخی در اختیار او قرار داده و اجازه دهید با آن بازی کند. 

۶-با علائم گرمازدگی در گربه‌ها آشنا باشید. گربه‌ها هم مانند انسان‌ها وقتی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند دچار گرمازدگی می‌شوند. اثر سوختگی در گربه‌ها چه در تابستان چه در یک روز ابری خطر ابتلا به سرطان پوست را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

علائم گرمازدگی:

  • تحریک پوست
  • تنفس سریع
  • پریشانی بیش از حد
  • کشش سریع
  • چشمان براق
  • استفراغ
  • آبریزش بینی

اگر در یک روز گرم در گربه خود شاهد تغییرات پوستی بودید با دامپزشک تماس بگیرید.

برچسب ها گربه
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
مسافرت با گربه‌ها
برای اینکه گربه شما سفری آرام و بدون استرس داشته باشد قبل از سفر به دامپزشک مراجعه کنید. از چه نوع حاملی برای مسافرت می‌توان استفاده ...