تعقیب و گریز میان گربه و سگ از دیربار تا به امروز بوده است. ممکن است شما دوست داشته باشید از چند حیوان خانگی در کنار هم نگهداری کنید. شاید این سوال برایتان پیش آید که نگهداری از گربه و سگ در کنار هم امکان پذیر است؟ باید بگوییم بله. شما می‌توانید از گربه و سگ مراقبت کنید. اما این کار نیازمند اقدامات و آموزش‌هایی است که باید برای حیوان انجام گیرد. 

فردی که می‌خواهد از این دو حیوان نگهداری کند باید توجه داشته باشد که آن‌ها به راحتی احساسات شما را درک می‌کنند. بنابراین نباید میان آن‌ها تفاوت قائل شوید. آن‌ها هم مانند انسان‌ها دچار احساس حسادت می‌شود و ممکن است هنگام نبودن شما با یکدیگر درگیر شوند.

برخلاف تصور گربه و سگ می‌توانند با یکدیگر دوست شده و ارتباط برقرار کنند. اگر قصد نگهداری از سگ و گربه را در کنار هم دارید بهتر است بچه گربه را انتخاب کنید. سگ‌ها در این شرایط، به خوبی از گربه نگهداری می‌کنند. 

چگونه گربه و سگ را با هم آشنا کنیم؟

زمانی که در روز نخست حیوان جدید را به خانه می‌آورید حیوان دیگر قفل شده باشد تا حمله نکند. در مرحله نخست بهتر است گربه و سگ در دو اتاق جدا از هم نگهداری شوند. 

زمانی که گربه یا سگ را نوازش می‌کنید به سراغ حیوان دیگر بروید تا عطر و بوی او به حیوان دیگرتان منتقل شود. از طرفی این کار حس آن‌ها به شما را برانگیخته می‌کند.

شب اول آشنایی را در کنار هر دو حیوان سپری کنید.

هر کدام باید در حصاری قرار بگیرند و آب و غذا و رختخواب برایشان فراهم باشد.

پس از اینکه آن‌ها بوی یکدیگر را استشمام کردند اجازه دهید با صدای هم آشنا شوند. در دو حصار جدا از هم آن‌ها را قرار داده و اجازه دهید با هم بیشتر آشنا شوند.

آرام آرام اجازه دهید یکدیگر را لمس کنند. اگر سگ شما شروع به پارس کردن کرد آن‌ها را از هم جدا کرده و مدتی بعد مجددا این کار را انجام دهید.

از رفتارهای تند دست بردارید و به خود مسلط باشید. اضطراب و با هم ریختگی درونی شما باعث ایجاد حس ناامنی و نگرانی در حیوانات شده و ممکن است رفتار نامتعادلی از آن‌ها سر بزند.

گربه و سگ را در خانه تنها نگذارید. بیشترین حواستان برروی گربه باشد. او را مجبور نکنید با سگ آشنا شود. اجازه دهید خودش با سگ تعامل برقرار کند. همیشه فاصله آن‌ها را حفظ کنید که اگر خواستند با هم دعوا کنند با یکدیگر آسیبی وارد نکنند.‌

سگ را با زنجیر گرفته اما گربه را آزاد کنید اگر دیدید گربه جیغ می‌کشد و یا فرار می‌کند هنوز برای آشنایی به زمان بیشتری نیاز دارید. 

بیشتر سعی کنید به سگتان آموزش دهید و هربار که او رفتار خوبی با گربه داشت به او پاداش دهید. 

این روش‌ها تنها راه حل‌هایی برای ایجاد تعامل میان گربه و سگ بودند. اما در نهایت در این زمینه باید صبور باشید و به هر دو حیوان زمان کافی بدهید تا بتوانند به هم عادت کرده و ارتباط برقرار کنند.

برچسب ها سگ گربه
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
استرس در سگ‌ها
استرس واژه‌ای است که این روزها زیاد شنیده می‌شود. در واقع استرس فشاری است که توسط انسان یا حیوان احساس می‌شود. استرس دلایل ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.