برای افراد زیادی این مساله پیش خواهد آمد که آیا می‌توانند از دو گربه و یا دو سگ که جنسیتی مشابه دارند در کنار هم نگهداری کرد یا خیر. باید گفت بله این امکان وجود دارد اما با دشواری‌های زیادی همراه بوده و باید صبور باشید. زمانی که از دو جنس نر می‌خواهید نگهداری کنید معمولا با دعوا و درگیری زیادی همراه خواهد بود‌. پس نگران نباشید.

دو نر زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند با یکدیگر بر سر قلمرو جنگ و جدال دارند. همیشه باید قوی‌تر مشخص شود. تا زمانی که دعوا بر سر قلمرو ادامه دارد معمولا بوی ادرار را در خانه استشمام خواهید کرد. زیرا حیوانات با استفاده از ادرار خود قلمروشان را تعیین می‌کنند. دعوا تا حدی ادامه دارد که قویترین مشخص گردد‌. برای حل این مشکلات راهکاری وجود دارد که دو جنس موافق بتوانند بدون دعوا و درگیری به یکدیگر عادت کنند. 

نگهداری از دو گربه همجنس

گربه‌ها را در باکس و رو به روی هم قرار دهید. ممکن است گربه‌ها شروع به جیغ و داد کردن کنند. در این حالت منتطر بمانید تا سروصدایشان خوابیده و آرام شوند. سپس در باکس را باز کنید. سعی کنید رفتارشان را کنترل کنید. اگر متوجه شدید که می‌خواهند با هم دعوا کنند مجددا آن‌ها را در باکس قرار دهید. چندین بار این کار را انجام دهید.

نگهداری از دو سگ همجنس

برای نگهداری از دو سگ همجنس باید در حالی که با زنجیر و قلاده بسته شده‌اند آن‌ها را به هم نزدیک کنید. نگهداری از دو توله سگ همجنس راحت‌تر از دو سگ بالغ همجنس است. توله‌ها با هم بزرگ و به یکدیگر عادت می‌کنند اما سگ‌های بالغ به دنبال قدرت نمایی و تعیین قلمرو هستند. زمانی که سگ‌های‌ بالغ به هم نزدیک شدند یکدیگر را بو می‌کنند.

در این شرایط ممکن است خرناس بکشند یا دندان‌هایشان را به هم نشان دهند و یا دم خود را بالا نگه دارند. در حالت بند قلاده را محکم نگه دارید اما او را نکشید زیرا ممکن است حمله کند. اگر سگ فرمانپذیر است با گفتن کلمات آرام و نه سعی کنید او را آرام کنید. در مقابل اگر سگ‌ها پس از بو کردن هم رفتار بدی با یکدیگر نداشتند بند قلاده را آرام آرام رها کنید. 

هنگام غذا دادن از ظروف جداگانه استقاده کنید و سعی کنید دور از هم مشغول به غذا خوردن شوند. زیرا ممکن است برای سلب غذای هم با یکدیگر درگیر شوند.

بهترین زمان برای نگهداری دو حیوان همجنس زمان تولگی آن‌ها است. زیرا دعوا و درگیری توله‌ها از سگ‌های بالغ بسیار کمتر است و رفته رفته با هم بزرگ و به یکدیگر عادت می‌کنند.

آیا می‌توان از سگ یا گربه ماده در کنار دو نر نگهداری کرد؟

این کار توصیه نمی‌شود زیرا نرها برای بدست آوردن ماده با یکدیگر به شدت درگیر خواهند شد.

نگهداری از دو گربه یا سگ ماده این مشکلات را ندارد و آن‌ها بدون درگیری در کنار هم زندگی می‌کنند.

اگر حیوان ماده یا نر دارید و می‌خواهید جنس مخالف او را نگهداری کنید بهترین زمان زمانی است گربه یا سگ ماده باردار و یا شیرده نباشد. در غیر این صورت شاهد بروز دعوا و درگیری در بین آن‌ها خواهید بود.

برچسب ها سگ گربه
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
استرس در سگ‌ها
استرس واژه‌ای است که این روزها زیاد شنیده می‌شود. در واقع استرس فشاری است که توسط انسان یا حیوان احساس می‌شود. استرس دلایل ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.