بیشتر مردم عاشق تماشا کردن گربه خود هنگام بازی و شیطنت کردن هستند. گربه‌ها حیوانات باهوش و فعالی هستند. البته صاحب آن‌ها نیز باید شرایط لازم را برایشان فراهم کند تا بتوانند از لحاظ جسمی و روحی تحرکات لازم را داشته باشند. این حیوان گوشت خوار بالاجبار است. او باید بتواند بر اساس غریزه خود رفتار کرده، شکار کند و در کل مطابق با غریزه‌اش عمل کند. 

وسایل لازم برای بازی کردن با گربه‌ها

آن‌ها باید اسباب بازی متناسب با عملکردشان داشته باشند. در واقع باید بتوانند هنگام بازی رفتار غریزی خود را پیاده سازی کنند. به طور مثال برای او عروسکی مانند موش تهیه کنید تا بتواند آن را شکار کند. 

اسباب بازی‌هایی که حرکات نامنظم داشته و می‌توانند حرکات طعمه را شبیه سازی کنند می‌توانند برای آن‌ها هیجان انگیز باشند. 

اجازه دهید هرروز با اسباب بازی‌های متنوعی بازی کنند. بعضی از آن‌ها وقتی چند روز با یک اسباب بازی، بازی کنند از آن خسته شده و برخی هم ترجیح می‌دهند تنها با یک اسباب بازی مغول شوند.

به گربه اجازه دهید در پایان بازی طعمه‌اش را شکار کند. این کار موجب رضایت او از خودش خواهد شد. بازی با لیزر شاید جذاب و هیجان انگیز باشد اما به گربه اجازه نمی‌دهد احساس موفقیت در گرفتن طعمه را احساس کند. برای این منظور پس از اتمام بازی با لیزر آن را در جایی پنهان کنید و به گربه اجازه دهید آن را پیدا کند. با این کار او احساس می‌کند طعمه را اسیر کرده و از کار خود احساس پیروزی می‌کند.

بهترین موقع برای بازی با گربه چه زمانی است؟

گربه‌ها زمانی که گرسنه هستند تمایل بیشتری برای بازی کردن دارند. اگر وزن او را کنترل می‌کنید، وعده‌های غذایی او را کم کنید تا علاقه بیشتری برای بازی کردن داشته باشد.

غذاهای خشک را در پازل‌های غذایی به او بدهید. این روش غذا دادن مانند شکار است. از طرفی اگر گربه شما اضافه وزن داشته باشد در حین بازی به کاهش وزن نیز خواهد رسید.

وسایل بازی گربه و شرایط مناسب را برای زمانی که در خانه نیستید برای حیوان خود فراهم کنید. اجازه دهید در هنگام تنهایی، او بتواند از پنجره به تماشای محیط بیرون بنشیند.

برخی از وسایل خانه شما اسباب بازی‌های مورد علاقه گربه‌تان را تشکیل می‌دهد. رول دستمال کاغذی، جوراب، بطری آب، کاغد مچاله شده، جوراب و مقوا از این دسته اسباب بازی‌ها هستند.

نکات مهم هنگام بازی با گربه

از اسباب بازی‌های تعاملی استفاده کنید که رفتاری مشابه طعمه را برای گربه بازی کند. این کار او را بیشتر به بازی کردن تشویق می‌کند.

هنگام بازی با حیوان از وسایلی که رشته رشته هستند استفاده نکنید. ممکن است توسط گربه بلعیده شده و برای خروج از روده نیاز به عمل جراحی باشد.

اسباب بازی‌هایی که زنگوله دار هستند یا دارای قطعات کوچک بوده که ممکن است توسط حیوان بلعیده شود، برای او مناسب نیستند. 

به او بازی تعاملی را در همان روزهای ابتدایی زندگی بیاموزید. 

هنگام بازی با گربه از دست‌ها و پاها به عنوان اسباب بازی استفاده نکنید. زیرا ممکن است گربه آن را گاز بگیرد یا پنجه بکشد و موجب آسیب دیدن اعضای بدن شود.

برچسب ها گربه
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.