سگ‌ها حیوانات باهوش و بازی گوشی هستند‌. بازی با آن‌ها جنبه سرگرمی دارد و باعث می‌شود سگ با شما بیشتر آشنا شود.

بازی کردن با سگ‌، سبب دور شدن استرس و اضطراب از حیوان می‌شود. اگر در محیطی خارج از خانه با حیوان خود بازی می‌کنید، آفتاب نباشد و یا آب کافی برای حیوان خود ببرید.

برای اینکه انتخاب کنیم چه بازی مناسب سگ است، شاید کمی سخت به نظر آید؛ همچون وسیله بازی که برای کودکمان می‌خواهیم انتخاب کنیم.

سگ‌ها می‌توانند جزییات اسباب بازی را بفهمند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که سگ شما به یک اسباب بازی علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

اسباب بازی علاوه بر سرگرم کردن او، استرس‌های ناشی از تنهایی سگ را کاهش می‌دهد و موجب رضایت و شادابی سگ می‌شود.

معمولا سگ‌ها زمانی که با اسباب بازی خود بازی می‌کنند آن را جویده یا گاز می‌گیرند. اگر سگی اسباب بازی خود را دوست نداشته باشد در همان چند ساعت اول متوجه خواهید شد. پس در انتخاب اسباب بازی برای سگ دقت کنید.

ما در ادامه مطلب به معرفی انواع بازی سگ ‌ها خواهیم پرداخت.

1- استفاده از زمین بازی

اگر شرایط لازم برای فراهم کردن یک زمین بازی برای حیوان خود را دارید حتما این کار را انجام دهید.

افرادی که مکان و شرایط لازم برای ایجاد زمین بازی را ندارند می‌توانند یک اتاق از خانه خود را به این کار اختصاص دهند. برای این کار باید اتاق خالی از لوازم باشد تا در هنگام جست و خیز بدن سگ با اشیا داخل اتاق برخورد نکند.

اسباب بازی‌های شما الزاما نباید وسایل گران قیمت باشند. یک پتو یا پشتی برای بازی با سگ می‌تواند فضای شادی را برای حیوان فراهم کند.

2- بازی دویدن از پله

این بازی برای سگ‌هایی که بالای یک سال سن دارند مناسب است‌. در این بازی پایین پله‌ها بشینید و توپی را به بالای پله بیندازید. به سگ دستور بدهید برو. او به بالای پله‌ها می‌رود و پس از گرفتن توپ آن را برای شما می‌آورد. این بازی جست و خیز بالایی دارد و برای تخلیه انرژی سگ بسیار مفید است.

 3- بازی فنجان جادویی

در این روش به سه فنجان و یک توپ کوچک نیاز دارید. توپ را داخل یکی از فنجان‌ها قرار داده و آن‌ها را به آرامی جا به جا کنید. از سگ خود بخواهید فنجانی که توپ در آن قرار دارد را انتخاب کند.

ممکن است بار اول مجبور شوید خودتان بازی را انجام دهید تا سگ روند بازی را یاد بگیرد. هر بار که حیوان لیوان صحیح را انتخاب کرد به او جایزه بدهید. 

4- بازی قایم موشک

این بازی می‌تواند یک بازی دسته جمعی باشد. زمانی که سگ در اتاق است، قایم شوید و به او دستور دهید از اتاق بیرون بیاید و شما را پیدا کند. جایزه او پس از پیدا کردن شما می‌تواند غذا یا عروسک مورد علاقه او باشد.

5- بازی تمیزکاری

در این بازی اسباب بازی‌های سگ خود را در اطراف خانه پخش کنید. ظرفی را در وسط قرار داده و از حیوان بخواهید عروسک‌ها را جمع آوری کرده و داخل سبد بیندازد. هر بار بازی را سخت‌تر کنید و اسباب بازی‌ها را در فاصله دورتر بیندازید.

از این به بعد می‌توانید از سگتان در تمیز کردن خانه استفاده کنید. هر بار که اسباب بازی‌ها را در ظرف مخصوص انداخت با دادن خوراکی مورد علاقه، او را تشویق کنید. در این بازی از فرمان بندازش دور استفاده کنید.

 مزایای بازی با سگ 

انرژی سگ تخلیه می‌شود.

ترفندهای مختلف در حین بازی را یاد می‌گیرد.

استرس و اضطراب سگ را کاهش می‌دهد.

کمتر پارس می‌کند و با ادب می‌شود.

برخی بازی ها به تمیزو مرتب بودن سگ در کارها کمک می‌کند.

بازی روش شاد و سرگرم کننده‌ای برای تربیت سگ می‌باشد.

عضلات و استخوان‌ بندی حیوان را تقویت می‌کند.

موجب تحریک حواس سگ می‌شود.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید و ارزنده باشد و بتوانید برای سگ خود فضای شاد و لذت بخشی را ایجاد کنید.

برچسب ها
نوشته های مرتبط