ما در این مطلب قصد داریم، شما را با غذای ماهی‌های گرمسیری آشنا کرده و بررسی کنیم که هر یک از این ماهی‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنند؛ چه نوع غذایی برای آن‌ها مناسب است.

غذای تترا 

ماهی‌های گرمسیری به یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا و تعادل ویتامین‌ها نیاز دارند تا به آن‌ها انرژی بدهد و سلامت آنها را حفظ کند و به همین دلیل این غذای متعادل تترا انتخاب بسیار خوبی است.

ویژگی‌ها و مزایای غذای تترا

این غذا از پوسته ساخته شده که انواع ماهی‌های گرمسیری را راضی می‌کندمواد غذایی تشکیل دهنده این محصول به صورت دانه ای در ترکیب با مواد گیاهی تولید می شود. این محصول حاوی الیاف ضروری هستند که هضم غذا توسط ماهیان را کنترل و پشتیبانی می کند.

مواد غذایی تشکیل دهنده این محصول به صورت دانه ای در ترکیب با مواد گیاهی تولید می شود. این محصول حاوی الیاف ضروری هستند که هضم غذا توسط ماهیان را کنترل و پشتیبانی می کند.

این گرانول ها (دانه‌هایی) که به طور آهسته در آب غرق می‌شوند وغذای بسیار ایده آل و خوبی برای تمامی ماهیانی هستند که در وسط آب آکواریوم در حال شنا می باشند.

فرمول Bio Active به کاررفته در ترکیب این غذا سبب محافظت از سیستم ایمنی بدن ماهیانی می شود که از این غذا استفاده می‌کنند. همچنین دارای ترکیب کاملاً متعادلی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، بیوتین و اسید چرب امگا 3 می‌باشد که علاوه برتقویت ایمنی، ماهی‌ها را از بیماری و استرس محافظت می‌کند. 

این غذای گرمسیری از فرمول "آب تمیز و زلال" تترا ساخته شده است، از این نظر که هضم آن بسیار آسان است و زباله‌های بیش از حد آن، آکواریوم شما را کثیف نخواهد کرد. این پوسته‌های بزرگ به اندازه‌ای که ماهی شما به آن نیاز دارد، بسته بندی شده است. 

 تکه‌های گرمسیری Aqueo

نوع دیگری از غذای ماهی‌های گرمسیری است. این نوع غذا برای ماهی شما، روزانه تغذیه متعادلی به وجود می‌آورد و از مواد طبیعی و رنگ‌های غنی شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری ساخته شده‌اند؛ تا یک رژیم غذایی متعادل ایجاد کنند و ماهی شما را شاد و سالم نگه دارد. 

از سلامت سیستم ایمنی بدن ماهی پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود رنگ طبیعی ماهی با توجه به مواد طبیعی مانند پودر گل همیشه بهار، پودر چیلی و غیره افزایش یابد و همچنین ضایعات کمتر و در نتیجه مخزن شما تمیزتر خواهد بود.

گرانول Fluval

برای ماهی‌های گرمسیری از آن جهت بی‌نظیر است که از 40٪ لار و مگس سیاه ساخته شده است. اما این همه ماجرا نیست. آن‌ها پروتئین‌های دیگری را نیز در خود جای داده‌اند، مانند ماهی آزاد که سرشار از امگا 3 و امگا 6 است. 

با افزودن ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه، این ماده یک رژیم غذایی متعادل و مناسبی را فراهم می‌کند که باعث می‌شود ماهی شما بهتر رشد کند. 

برای کنترل کیفیت و طراوت از هیچ رنگ مصنوعی، مواد پرکننده و مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود.

API 

مورد بعدی که به آن می‌پردازیم  (API) است که دارای کلیه مواد اصلی مورد نیاز برای یک رژیم غذایی، کامل و متناسب است. به علاوه، موادی مانند اسپیرولینا و تفاله چغندر به طور طبیعی باعث افزایش رنگ ماهی شما می‌شوند.

از آنجا که برای هضم آسان فرموله شده است، پسماندهای کمتری را به جا می‌گذارد و تمیزتر و طول عمر آن‌ها بیشتر شود و همچنین سطح آمونیاک آب را پایین نگه می‌دارد. 

این فرمول مخصوصاً برای جلبک‌ها و ماهیان گیاهخوار مانند دم شمشیر، مولی، گوپی و سیکلید ساخته شده است. همچنین شامل چندین پروتئین از جمله میگو و کرم‌هایی است که ماهی شما آنها را دوست دارد. 

هایکاری (Hikari)

یکی دیگر از انواع غذای گرمسیری است که از شرکت Hikari است. بنابراین برای فیدرهای میانی و پایینی بسیار مناسب است. به علاوه باعث آلوده شدن آب نمی‌شود.

این گلوله‌های بزرگ برای ماهی‌های بزرگتر بسیار مناسب هستند و مقداری پروتئین سالم دارند و این باعث می‌شود برای ماهیان گوشتخوار گزینه مناسبی باشند. 

یکی از نکات جالب در مورد این فرمول، سرشار بودن آن‌ها از آستاگزانتین است که به افزایش رنگ‌های طبیعی و روشن شدن ماهی کمک می‌کند. همچنین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی سالم و مقاومت در برابر فشار روانی، از ابتلا به بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کند. 

هیکاری به عنوان یک متخصص در این زمینه پیشنهاد می‌کند این غذا را روزانه دو تا چهار بار به سیکلیدها و سایر ماهی‌های گرمسیری بزرگ بدهید. فقط مطمئن شوید که هر نوع ماده غذایی غیر خوراکی را حذف کنید. حتی اگر آب را کدر نکند، هر غذایی که باقی بماند هنوز هم می‌تواند بر پارامترهای آب تأثیر بگذارد. 

میگو جومبو

این غذا برای ماهی گوشتخوار مناسب است. منبع خوبی از ویتامین E ، چربی و گیاه خشن نیز بوده که به هضم غذا کمک می‌کند. این میگوهای منجمد دارای مقدار زیادی کاروتنوئید هستند که به طور طبیعی باعث ایجاد رنگ‌های صورتی، قرمز و نارنجی می‌شوند.

 

این غذا در چهار اندازه مختلف از 0.87 تا 14 اونس در دسترس است. هر ظرف با درپوش هوا بسته شده است تا طراوت آن را حفظ کند. اگر به قطعات کوچکتر تقسیم شود، می‌توان از این غذا برای تغذیه ماهی‌های کوچکتر نیز استفاده کرد. 

وردلی (Wardley)

یکی دیگر ازغذاهایی که به توضیح آن می‌پردازیم، غذای Wardley است. وردلی از فرمول توسعه یافته علمی استفاده می‌کند. پروتئین و کیفیت بالایی دارد و همچنین هضم آن برای ماهی شما آسان است. 

در این دستورالعمل از کنجاله ماهی استفاده می شود. کنجاله نوعی پروتئین بسیار غلیظ بوده که برای سیستم هضم مناسب است. همچنین با ویتامین C غنی شده و به داشتن سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند و دارای نسبت متعادل پروتئین چربی است که برای رشد ماهی مناسب می‌باشد.

کرم‌های خونی خشک شده و یخ زده 

یک درمان سالم و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، کرم‌های خونی خشک شده و یخ زده هستند که به اندازه غذای زنده برای ماهی‌های گرمسیری مفید است. یکی از مزایای آن‌ها این است که از آنجا که کرم‌های خونی به صورت یخ زده خشک می‌شوند، دیگر نباید نگران ورود انگل‌های باکتری به مخزن خود باشید.

این ماده غذایی سرشار از پروتئین و راهی عالی برای تغییر رژیم غذایی ماهی شماست. به علاوه، حاوی اسیدهای چرب است که سیستم ایمنی بدن را برای رشد سالم‌تر بهبود می‌بخشد.

ویفرهای جلبکی تترا

اگر به دنبال غذای مناسب برای گیاه خواران خود هستید، ویفرهای جلبکی تترا گزینه بسیار خوبی است.

مزایای ویفرهای جلبکی تترا

یک رژیم غذایی کامل را با استفاده از فناوری اکستروژن ارائه می‌دهند که جلبک‌های غلیظ را با تمام موارد دیگری که ماهی شما برای تکمیل رژیم غذایی خود به آن نیاز دارد، ترکیب می‌کند. 

فیبر بالایی دارند و به راحتی هضم می‌شوند. به علاوه فرمول آب شفاف آن به تمیز نگه داشتن مخزن کمک می‌کند. ترکیبی از مواد مغذی و ویتامین‌ها در این غذا برای حمایت از سیستم ایمنی ماهی شما و حمایت از رشد سالم ایده آل وجود دارد.

بهترین غذای گرمسیری ماهی چیست؟ 

انتخاب ما برای بهترین غذاهای ماهی‌های گرمسیری، غذای تترامیک استوایی فلکه است. این برای فیدرهای بالا طراحی شده است زیرا پوسته‌های بزرگ و گسترده روی سطح شناور هستند. 

این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و با ویتامین‌ها به اندازه متعادلی ترکیب شده اند و موجب می‌شود، از روشن و سرزنده بودن رنگ ماهی اطمینان پیدا کنید. 

تکه‌های بزرگ برای ماهی‌های بزرگتر بسیار مناسب هستند. این مخلوط نه تنها پروتئین و ویتامین‌ها را شامل می‌شود، بلکه اسیدهای چرب بیوتین و امگا 3 موجود در آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا از ابتلا به بیماری جلوگیری کند و انرژی لازم برای رشد واقعی را به ماهی می‌دهد.

از آنجا که هضم این فرمول بسیار آسان است ، پسماندهای کمی باقی می‌ماند که باعث از بین رفتن سطح نیتروژن در مخزن و آب تمیز و شفاف می شود.

امیدواریم توانسته باشیم شما را در انتخاب غذای مناسب یاری کرده باشیم و با توجه به این مطالب، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

برچسب ها
نوشته های مرتبط