سفر کردن با سگ ها

پس از طی شدن یک زمستان در منزل و فرا رسیدن فصل بهار مسافرت با سگ‌ها آغاز می‌شود.

مسافرت با سگ‌ها و بازدید از دوستان و اقوام برای هر سگی مستلزم رعایت اصول و لوازم منحصر بفردی است. در ماهی که هوا گرم است برای داشتن سفری ایمن باید به نکات مهمی توجه کنید تا سگ دچار بیماری نشود. حیوانات هم مانند ما انسان‌ها در سفرهای جاده‌ای نیازمند استراحت منظم هستند. پس هر چند ساعت یک بار در محلی توقف کرده و با سگ خود قدم بزنید. استفاده از استحمام برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید و ایده آل باشد.

بعضی از سگ‌ها در ماشین و در حین حرکت دچار تهوع می‌شوند. البته تعداد این حیوانات اندک است اما اگر سگ شما مستعد تهوع در ماشین است از دادن غذا تا چند ساعت قبل حرکت امتناع کنید. علاوه بر این برای کاهش حالت تهوع بهتر است پنجره خودروی خود را باز کرده و اجازه دهید که از آن بیرون را نگاه کند. اما پنجره نباید به قدری پایین باشد که سگ بتواند سر خود را به سمت باد بکشد. این کار خیلی خطرناک است و حتما باید به اندازه شیشه و وضعیت سگ دقت کنید.

تا به حال با برخورد سنگ به شیشه خودرو مواجه شده‌اید؟حال فرض کنید که به جای شیشه سنگ با سر حیوان شما برخورد کند و یا خودرویی در حال عبور با  حیوان برخورد کند. قبل از شروع سفر دقت کنید که حیوان خانگی شما تمام واکسن‌های خود را زده باشد و داروهای کنترل انگل خود را مصرف کرده باشد. اگر سگ شما مرتبا دچار بیماری می‌شود حتما داروهای ضد تهوع او را همراه خود داشته باشید.

همراهی سگ با شما در سفر موجب می‌شود تا رابطه‌ای قوی و صمیمی بین شما و او برقرار شده و او نیز در کنار خانواده از سفر لذت ببرد. 

برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید. قبل از حرکت هتل، رستوران، مراکز تفریحی و دیگر قسمت‌های مهم در سفر را بررسی و انتخاب کنید تا هم خودتان و هم حیوانتان آسوده باشید.

بهتر است قبل از سفر سگ خود را به نزد دامپزشک برده تا چکاپ شده و از سلامت او مطمئن شوید.

قبل از سفر برای خرید یا مهمانی و انجام امور شخصی سگ را با ماشین جا به جا کنید و برای او خوراکی خوشمزه بخرید تا از ماشین خاطره خوبی در ذهن او جای گرفته و با مسافرت با ماشین مشکلی نداشته باشد.

حتما در ماشین فضای کافی برای نشستن و خوابیدن سگ فراهم کنید تا احساس خستگی نکند.

بعضی از سگ‌ها دوست دارند ساعت‌ها در یک جا بنشینند و از جای خود تکان نمی‌خورند. اما برخی دیگر از یک جا ماندن خسته می‌شوند. بنابراین قبل از سفر به این اخلاق حیوان خانگی‌تان دقت کنید تا بدانید حیوان شما جز کدام دسته است. این آگاهی باعث می‌شود که شما زمان و تعداد توقفات خود را به خوبی تنظیم کرده و خودتان خستگی مسیر را به در کرده و سگتان هم انرژی خود را تخلیه کند.

آب و غذا و ظروف مسافرتی مخصوص از ملزومات سفر است چرا که ممکن است حیوان شما در طول سفر گرسنه و یا تشنه شود. آب و غذا باید در بسته بندی مناسب قرار بگیرند تا علاوه بر قابل حمل و ایمن بودن، استفاده از آن برای حیوان در طول مسیر راحت باشد.

از خوراکی‌های تشویقی غافل نشوید. خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین بوده و برای دندان‌های سگ مفید باشد.

برای رفع حالت تهوع با مشورت پزشک نیم ساعت قبل از حرکت به او داروی ضد تهوع بدهید. اگر حیوان شما مضطرب است می‌توانید از دامپزشک بخواهید تا داروی آرامبخش مناسبی برای حیوانتان تجویز کند.

کیت کمک‌های اولیه سگ را فراموش نکنید. این کیت حاوی لوازم ضروری است که در صورت نیاز ضروری و حوادث طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برچسب ها سگ سفر مسافرت
نوشته های مرتبط
استرس در سگ‌ها
استرس واژه‌ای است که این روزها زیاد شنیده می‌شود. در واقع استرس فشاری است که توسط انسان یا حیوان احساس می‌شود. استرس دلایل ...
مسافرت با گربه‌ها
برای اینکه گربه شما سفری آرام و بدون استرس داشته باشد قبل از سفر به دامپزشک مراجعه کنید. از چه نوع حاملی برای مسافرت می‌توان استفاده ...
نگهداری از دو گربه یا دو سگ همجنس
برای افراد زیادی این مساله پیش خواهد آمد که آیا می‌توانند از دو گربه و یا دو سگ که جنسیتی مشابه دارند در کنار هم نگهداری کرد یا خیر. باید گفت بله این امکان ...