مار بیمار مشخصات خاصی دارد که آن را از نمونه‌های سالم به‌خوبی تفکیک می‌کند. با بررسی این موارد و عدم وجودشان در نمونه‌ی انتخابی خود می‌توانید از سالم بودن مار خود مطمئن شده و با خیال آسوده آن را به منزل ببرید.

نشانه های یک مار بیمار

چند نمونه از این نشانه ها در زیر آورده شده که در صورت مشاهده آنها متوجه می‌شوید که مار بیمار است.

خروج حباب از بینی:

یکی از نشانه‌های مارهای بیمار خروج حباب از بینی‌شان در زمان تنفس است. در صورت رؤیت چنین حالتی از خرید چنین ماری اجتناب نموده و بر سلامتی آن تردید نمایید.

حالت خاص پوست:

تغییر حالت طبیعی پوست مار و گرایش آن به سمتی غیرمعمول نیز یکی دیگر از علائمی است که نشانی بر ناسالم بودن ماری دارد که آن را مشاهده می‌نمایید.

مارهای سالم دارای فلس های صاف و براق هستند. ضایعات، تورم و توده ها همگی می توانند نشانه بیماری باشند. اگر متوجه شدید حیوان خانگی شما دارای نقاط کوچک، قهوه ای یا قرمز است، ممکن است مار شما کنه داشته باشد. اگرچه کنه ها قابل درمان هستند، اما می توانند نشانه ای از رژیم غذایی یا شرایط نامناسب باشند، که البته هر دو می توانند به مشکلات پزشکی کمک کنند.

 چشم‌های بسته:

مارهای سالم دارای چشمانی نافذ و همیشه جستجوگر هستند. در این حالت اگر ماری را مشاهده نمایید که چشمانش بسته بوده و توانایی بازنمودن آن‌ها را ندارد به حتم درگیر یکی از بیماری‌های رایج این‌گونه خزندگان است.

پوسیدگی دهان:

پوسیدگی دهان نیز یکی دیگر از علائم بیماری در مار است که حیوان را در آستانه ابتلا به امراض دیگر نیز قرار می‌دهد. به دلیل مسری بودن بسیاری از بیماری‌ها بین انسان و حیوان به حتم از سالم بودن مار خود مطمئن شوید تا از امراض بر حذر باشید.

عدم تغذیه صحیح:

مارهای درگیر با بیماری تغذیه کافی نداشته و گاهاً از تناول وعده‌های غذایی خود اجتناب می‌کنند. با طرح پرسش در مورد چگونگی تغذیه مار انتخابتان مطمئن می‌شوید که از مشکلی برخوردار نبوده و در سلامت کامل است. نحوه غذا خوردن مار نشان خوبی برای عدم وجود مشکل در آن‌ها است.

همانطور که احتمالا می دانید، مارها نباید هر روز غذا بخورند. اینکه حیوان خانگی شما چقدر و چند وقت یکبار غذا می خورد به سن، جثه و نژاد او بستگی دارد. با این حال، اگر به نظر می‌رسد مار شما علاقه‌ای به غذا خوردن در زمان مقرر ندارد، ممکن است بیمار باشد.

بی حالی:

مارها باید هوشیار باشند و به صداها و حرکت اطراف خود پاسخ دهند. اگر حیوان خانگی شما بی حال در مخزن خود استراحت می کند، ممکن است بیمار باشد.

برچسب ها مار بیماری مار
نوشته های مرتبط
10 نکته مهم قبل از خرید مار خانگی
قبل از خرید و انتخاب مار به عنوان حیوان خانگی حتما به این 10 نکته توجه کنید تا از ابتدا دچار مشکل برای خود یا مار نشوید...