صدا و نور آتش‌بازی ناگهانی است و می‌تواند گربه‌ها را بترساند. متخصصان نکات مهمی را ارائه کرده‌اند که با رعایت آن‌ها می‌توانید مانع از ترس گربه در هنگام آتش‌بازی شوید.

۱- در هنگام آتش‌بازی گربه خود را در خانه نگه دارید. حتی اگر خودتان آتش‌بازی ندارید نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که همسایگانتان نیز آتش‌بازی نداشته باشند. پس در هنگام آتش‌بازی گربه خود را در خانه نگه دارید. 

۲- تمام درها و پنجره‌ها را بسته تا گربه در حین آتش‌بازی فرار نکند. آن‌ها ممکن است تلاش کنند از تنگ‌ترین نقاط عبور کنند. هر منطقه حساس و خطرناک که احتمال می‌دهید وارد آن شوند را مسدود کنید.

۳- برای آن‌ها مخفیگاه امنی ایجاد کنید. اگر گربه شما عادت دارد در یک مکان خاص پنهان شود، شرایط ایده‌آلی را برای او فراهم نمایید. غذاهای مخصوص و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را در آن قرار دهید. جعبه‌ای که دهانه آن کمی بسته شده و با پتو محیطی گرم‌ونرم فراهم گشته است می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

۴- آن‌ها را در یک منطقه محدود نکنید. این مسئله بسیار مهم است که گربه خود را در یک منطقه محدود نکنید. زیرا ممکن است در حین فرار به خود آسیب وارد کنند. اجازه دسترسی به نقاط امن خانه را به او بدهید.

۵- پنجره‌ها را بپوشانید. تنها صدای آتش‌بازی نیست که آن‌ها را نگران می‌کند. بلکه جرقه زدن و نور آتش‌بازی نیز آن‌ها را ناراحت می‌کند. پس بهتر است پرده‌ها را بکشید تا از نور انفجار جلوگیری شود.

۶- رادیو یا تلویزیون را روشن کنید. این کار باعث می‌شود اثر صدای انفجار کمتر شود.

۷- رفتار طبیعی خود را حفظ کنید. درک گربه‌ها بسیار بالاست. آن‌ها تشخیص می‌دهند که رفتار شما طبیعی یا غیرطبیعی است. اگر آن‌ها ببینند که آتش‌بازی تأثیری بر رفتار شما ندارد و واکنشی در شما مشاهده نکنند به کاهش اضطرابشان کمک بزرگی می‌شود.

۸- از برداشتن آن‌ها خودداری کنید. زیرا آن‌ها دچار استرس شده‌اند. اگر آن‌ها را بردارید ممکن است با پرخاشگری ناگهانی آن‌ها مواجه شوید. زمان زیادی لازم است تا آن‌ها آرام شوند. 

برای آن‌ها خوراکی بخرید. ممکن است گربه شما در گوشه‌ای مخفی شده و شب را در آنجا سپری کند. برای حواس‌پرتی او از صداها برایش اسباب‌بازی یا خوراکی جدید بخرید. این کار موجب می‌شود که او با حوادث استرس‌زا کنار بیاید.

اگر بعد از آتش‌بازی همچنان اضطراب در او از بین نرفت بهتر است دراسرع‌وقت با دامپزشک صحبت کنید. زیرا حساسیت‌زدایی از حیوانات خانگی در برابر سروصدا ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

برچسب ها گربه آتش بازی
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.