اگر چه دیرآمدن به خانه گاهی اوقات طبیعی است  اما اگر این میزان دیر آمدن به ۱۲ ساعت و یا یک شب برسد ممکن است شما را نگران کند. در این جا شش راهکار ارائه شده که باید انجام دهید.

گام اول

ابتدا سعی کنید وحشت نکنید. ممکن است دلیل خوبی وجود داشته باشد که گربه شما در زمان معمول به خانه نیامده است. چند کار وجود دارد که برای مشغول بودن و کمک کردن به شرایط موجود می‌توانید انجام دهید.

آیا گربه شما قبلا هم این کار را انجام داده است؟ بعضی از گربه‌ها دوست دارند کمی بیشتر بچرخند . در ماه‌های بهار و تابستان ممکن است زمان شکارشان طولانی‌تر شود. پس این تاخیر ممکن است به همین علت باشد. 

آیا گربه‌ شما جدیدا اوقات فراغت خود را بیشتر در خارج از خانه سپری می‌کند؟ اگر جواب مثبت است بنابراین ممکن است این رفتار او یک عادت جدید برای گربه بوده و در حال گسترش قلمرو خود باشد. بنابراین او مکان‌های مختلفی را برای گذراندن وقت در خارج از خانه در نظر می‌گیرد.

گام دوم

اگر یک شب است که از گم شدن گربه شما گذشته صبح روز بعد خانه را از بالا به پایین بررسی کنید. شاید زمانی که شما در حال جست و جوی آن‌ها بوده‌اید وارد خانه شده‌اند. یا ممکن است مکان جدیدی را برای مخفی شدن پیدا کرده باشند. یا اینکه صدمه دیده و احساس ناخوشایند باعث شده تا در مکانی مخفی شوند.

اگر مطمئن شدید گربه شما در خانه نیست محیط اطراف را بررسی کنید. داخل سطل، گاراژ، ته آب، سطل‌ها، پرچین و جعبه‌ها را بگردید. با دقت بگردید و به صداها دقت کنید. شاید متوجه صدای خراشیدن یا میو میو کردن شوید.

اگر همچنان آن‌ها را پیدا نکردید از همسایه‌ها خود کمک بگیرید که خانه، گاراژ، سوله و گلخانه‌های خود را بررسی کنند. اگر روزی گربه شما به باغ شخص خاصی رفته یا همسایه گفته که گربه شما را در باغ خود دیده حتما به سراغش بروید.

گام سوم

اگر گربه خود را پیدا نکردید باید اطلاع رسانی را به افراد و برخی مکان‌ها آغاز کنید. برای شناسایی بهتر چند عکس واضح در زوایای مختلف گربه را چاپ و آن را در مکان‌های پر رفت و آمد بچسبانید. پیج‌های اینستاگرام نیز می‌تواند به شما کمک کنند. تمام جزییات مانند نام، رنگ، سن و ویژگی‌های متمایز گربه خود را یادداشت کنید و آن را به همراه عکس در اختیار افراد قرار دهید. 

گام چهارم

اگر می‌توانید در اطراف منطقه محلی خود به جست و جو بپردازید حتما از شخصی بخواهید که به شما کمک کند. مخصوصا اگر می‌خواهید در هنگام تاریکی هوا بیرون از خانه باشید. در هنگام جست و جو چراغی روشن کنید، نام گربه خود را صدا بزنید، غذای مورد علاقه او را نیز به همراه داشته باشید. 

گام پنجم

 پوستر بزرگ تهیه کنید که شامل عکس گربه در زوایای مختلف باشد. برای پیدا کردن آن مژدگانی در نظر بگیرید. پوستر را در اطراف منطقه محلی خود نصب کنید. عکس گربه خود را در فیس بوک و توییتر منتشر کنید و آخرین مکان و زمان بازدید را شرح دهید. ممکن است به خانه جدید نقل مکان کرده باشید. در منطقه خانه قبلی خود نیز جست و جو کنید. از همسایگان قبلی خود بخواهید به دنبال گربه باشند و به افراد ساکن در خانه قدیمی خود اطلاع دهید که ممکن است گربه به خانه قبلی خود بازگردد. از مردم بخواهید اگر گربه شما را دیدند به او غذا نداده و سریع به شما اطلاع دهند.

گام ششم

اگر کسی با شما تماس گرفت و گفت که گربه شما را پیدا کرده فراموش نکنید که تمام سوالات مهم را درباره ویژگی‌های منحصربفرد گربه بپرسید تا مطمئن شوید واقعا خودش است. برخی افراد فکر می‌کنند گربه شما را پیدا کرده‌اند، سعی کنید دلسرد نشوید و تمان سر نخ‌ها را بررسی کنید. با مکان‌هایی که فکر می‌کنید گربه ممکن است به آنجا رفته باشد در تماس باشید. اگر گربه را پیدا کردید به افراد و مناطق در جریان اطلاع دهید و پوسترها را حذف کنید.

وقتی گربه به خانه بازگشت باید چه کار کرد؟

وقتی گربه به خانه بازگشت غذای مورد علاقه او را در اختیارش قرار دهید. سریع بدن او را چک کنید تا متوجه شوید آیا علائم آسیب دیدگی در او وجود دارد یا خیر. اگر خوب به نظر می‌رسد به او اجازه دهید دوباره به شرایط قبلش باز گردد. اگر تغییری در او و یا سلامت فیزیکی‌اش مشاهده کردید به دامپزشک مراجعه کنید.

برچسب ها گربه
نوشته های مرتبط
چگونه گربه پرخاشگر را آرام کنیم؟
گربه‌ها برای گرفتن طعمه و یا مقابله با درگیری با گربه‌های دیگر پرخاشگری می‌کنند. آن‌ها قادرند با هم مبارزه کنند. شما باید تشخیص دهید گربه ...
چگونه در تابستان گربه را خنک نگه داریم؟
در این مقاله به بررسی نکاتی برای ایمن نگه داشتن گربه در طول ماه‌های تابستان خواهیم پرداخت که شما با مطالعه آن راحت تر میتوانید از گربه خود مراقبت نمایید.